Digiful-tiimi palvelee

Hyödyllistä tietoa toimeksiantajille

Tältä sivulta löydät vastauksen yleisimpiin kysymyksiin ja ongelmatilanteisiin. Jos hakemaasi tietoa ei löydy, voit pyytää meiltä lisätietoja.

Kysy meiltä

Miten valita sopivin tarjous?

Sen jälkeen, kun olet jättänyt tarjouspyyntösi, saat jonkin ajan kuluttua tarjoukset projektistasi kiinnostuneilta ammattilaisilta. Työtäsi helpottaaksemme olemme tehneet jo tässä vaiheessa alustavan karsinnan tekijöistä, joten saat tarjouksia vain projektiisi sopivilta ammattilaisilta.

Tarjouksia on kuitenkin monia, kuten myös tekijöitä. Aina ei edullisin tarjous ole välttämättä sopivin tarjous, joten niihin kannattaa perehtyä hieman tarkemmin. Tässä vinkkimme sopivimman tarjouksen valintaan.

Vertaa, tarjotaanko kaikissa tarjouksissa samoja asioita

Ensinnäkin kannattaa tarkistaa, että tarjouksissa tarjotaan suunnilleen samoja asioita ja ne ovat vertailukelpoisia keskenään. Jos jossain tarjouksessa on enemmän palvelun sisältöä kuin toisessa, kannattaa se muistaa hintoja vertailtaessa. Ja voihan olla, että kaikki sisältö ei ole itsellesi edes tarpeellista.

Tutustu kiinnostavimpien tekijöiden nettisivuihin

Ennen tarjouksen hyväksymistä, kannattaa vierailla tekijän omalla verkkosivustolla. Sieltä erityisen kiinnostava osio on referenssit-sivu. Referensseistä näet, minkä tyyppisiä töitä tekijällä on aiemmin ollut ja minkälainen tyyli hänellä tai heillä on.

Sivustolta saa myös monesti alustavan kuvan, minkälainen taho on kyseessä. Mitä paremmin kemianne kohtaavat, sitä mukavampaa yhteistyö mitä luultavimmin tulee olemaan!

Tutustu kiinnostavimpien tekijöiden aiempiin asiakkaisiin

Tekijäehdokkaiden nettisivuilta voi löytyä asiakkaiden kertomuksia yhteistyöstä tai ainakin entisten asiakkaiden yritysten nimiä. Jos haluat olla hyvin perusteellinen yhteistyökumppanisi valinnasta, mikset soittaisi jollekin vanhoista asiakkaista ja kysyisi lisää, miten heillä sujui yhteistyö?

Kysy lisää suoraan tekijältä

Jos saamassasi tarjouksessa oli jotain sinua askarruttavaa, voit kysyä lisää myös suoraan tekijältä. Kaikki verkostomme ammattilaiset auttavat sinua varmasti mielellään ja tarjoavat kaipaamasi lisätiedot.

Anna asiakaspalvelumme auttaa

Jos tarjouksien vertailu tuntuu hankalalta ja et oikein tiedä, mistä aloittaa, voit antaa myös meidän auttaa! Asiakaspalvelumme auttaa mielellään suoraan tarjousten vertailussa tai vastaa mieltäsi askarruttaviin kysymyksiin.

Kysy palvelusta

Usein kysytyt kysymykset

Ja tietenkin vastaukset

Mikä on toimeksiantaja?

Toimeksiantaja on toimeksiannon tilaaja (yritys tai yksityinen henkilö), joka jättää palvelussamme tarjouspyynnön. Toimeksianto voi olla esim. kotisivut, verkkokauppa tai somemainonnan kampanja.

Onko palvelu ilmainen?

Kyllä, palvelu on täysin ilmainen, eikä käyttöön liity minkäänlaisia lisäkustannuksia.

Tarvitsen apua tarjouspyynnön täyttämisessä. Voitteko auttaa?

Onko jättämäni tarjouspyyntö julkinen?

Ei ole. Palveluumme jätetyt tarjouspyynnöt ja niihin liittyvät yhteystiedot näkyvät vain rekisteröityneille ammattilaisille.

Miten voin tehdä muutoksia tarjouspyyntööni?

Tällä hetkellä palvelumme ei mahdollista tarjouspyyntöjen muokkausta julkaisun jälkeen. Jos kuitenkin haluat tehdä muutoksia jättämääsi tarjouspyyntöön, sinulla on kaksi vaihtoehtoa:

  1. Ota yhteyttä meihin ja kerro mitä muutoksia haluat tehdä
  2. Sulje tarjouspyyntö ja tee uusi

Onko minun pakko valita jokin saamistani tarjouksista?

Ei. Sinulla ei ole ostopakkoa, joten palvelun käyttö on täysin riskitöntä. Jos mikään saamistasi tarjouksista ei miellytä sinua, voit hylätä ne kaikki.

Miksi en saa sähköpostiini ilmoituksia uusista tarjouksista?

Jos Digifulin lähettämät viestit eivät näy sähköpostilaatikossasi, tarkista roskapostikansio.

Miten valitsen kotisivuilleni oikean ulkoasun?

Kotisivujen ja verkkokaupan tarjouspyyntölomakkeilla pyydetään valitsemaan sivustolle ulkoasu. Alta löydät selitykset eri vaihtoehdoille:

  • Yksinertainen / Valmisteema muokkauksilla
    Useimmiten yksinkertainen ulkoasu perustuu valmiiseen sivupohjaan tai malliin, jota muokataan lisäämällä esim. yrityksen logo, muuttamalla värit ja lisäämällä tarpeelliset sisältökomponentit. Valmiin ulkoasumallin käyttö heijastuu myös hintaan, koska suunnitteluun käytetty vähenee merkittävästi.
  • Uniikki / Graafikon suunnittelema
    Alusta asti yrityksen tarpeiden mukaan suunniteltu uniikki ulkoasu. Useimmiten tämä on paras vaihtoehto, koska suunnittelussa otetaan huomioon myös kohderyhmän tarpeet. Tämä taas vaikuttaa moniin visuaalisiin valintoihin kuten typografia, asettelu, toiminnallisuudet, saavutettavuus jne.

Miten valitsette sopivat ammattilaiset tarjouspyyntööni?

Aivan ensimmäiseksi automatisoitu valintaprosessi suodattaa alustavat tekijäehdokkaat perustuen useisiin eri muuttujiin kuten kilpailutuksen painopisteeseen sekä lomakkeen sisältämiin valintoihin suhteessa verkostomme ammattilaisten kompetenssiin.

Siitä huolimatta, että iso osa prosessista on automatisoitu, myös tiimin analyyttista osaamista tarvitaan. Esimerkiksi tarjouspyynnön kuvauksen (oma sana) arviointi ei onnistu koneellisesti. Lopullisen päätöksen siis tekee Digifulin tiimi arviointinsa jälkeen.

Tämä prosessi koskee kuitenkin vain kotisivuja ja verkkokauppoja. Muiden palveluiden osalta toimitamme tarjouspyynnön kaikille halukkaille ammattilaisille

Tarvitseeko verkkopalveluni täyttää saavutettavuusvaatimukset (WCAG)?

Laki digitaalisten palveluiden tarjoamisesta velvoittaa pääosin viranomaisen asemassa toimivia organisaatioita tekemään verkkopalveluistaan eli verkkosivustoista ja mobiilisovelluksista saavutettavuusvaatimusten mukaisia. Laki velvoittaa seuraavia tahoja:

  • Viranomaiset
  • Julkisoikeudelliset laitokset
  • Osa järjestöistä
  • Palvelut, joita kehitetään tai käytetään viranomaisten tuella
  • Pankit, luottolaitokset ja sijoituspalveluyritykset eli finanssialan toimijat
  • Vakuutusyhtiöt ja vakuutusyhdistykset
  • Vesi- ja energia-alan palveluntarjoajat
  • Liikennepalvelujen tarjoajat
  • Postipalvelujen tarjoajat

Lisätietoja osoitteesta saavutettavuusvaatimukset.fi